Wednesday, May 30, 2012

Teori RAHMAN.

Perdana Menteri Malaysia:
1) Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj
2) Tun Abdul Razak
3) Tun Hussein Onn
4) Tun Dr Mahathir Bin Mohammad
5) Tun Abdullah Badawi
6) Dato Seri Najib Tun Razak

semoga Allah merahmati Malaysia tanah tumpah darahku.

Rantai Apa Yang Dipakai Oleh DS @NajibRazak?

Double - Y: Rantai Apa Yang Dipakai Oleh DS @NajibRazak?: Rantai Najib Razak punya hal... Jika orang biasa yang memakai rantai emas, berlian, perak atau mutiara sekalipun ianya tidak mungkin ak...

terima kasih saudara Double Y

taksub?

assalamualaikum dan salam 1malaysia.

baru2 ni saya terbaca dari blog tentang kenyataan bekas MB perak nizar jamaludin tentang pembelian number plat WWW1 yg beharga RM520K. tak menjadi isu sebenarnya pembelian tu, sbb penerangan telah pun diberikan oleh TMJ, Tengku Ismail Idris dan sebagai rakyat yang matang kita perlu faham perbezaan tentang duit rakyat dan kekayaan turun temurun serta wang dari yayasan institusi kesultanan melayu di negara kita.

tapi bila ada individu yg tak tahu menghormati Sultan membuat kenyataan dlm lmn sosial mempertikai tnpa ada bukti kukuh, seolah2 menggambarkan sultan guna duit rakyat utk tujuan menarik perhatian rkyat dan membakar kebencian rkyat, adalah tindakan tidak wajar dan memalukan.

ada pulak yang mengatakan, takpa kritik Sultan, jgn terlalu TAKSUB dgn sultan sbb Sultan bukan nabi dan sebagainya adalah pemikiran jumud. sbg rakyat Malaysia, saya berpendapat, kita bukan lah taksub dengan Sultan atau parti, atau apa saja tetapi kita perlu menghormati institusi raja kerana merekalah lmbang kesucian agama ISLAM, lambang kedaulatan bangsa dan negara kita.

sifat sarkastik org mcm ni pada saya melemahkan kekuatan bangsa dan agama itu sendiri. pemikiran mereka yang suka mempolitik kedaultan raja dan memanipulasi kesetian rakyat pada pemerintah ini sgt bodoh. akhirnya, bangsa lain tentu gembira bila kita sendiri tidak menolong dan mempertahankan raja yang menjadi lambang Agama islam, dan pemelihara survival politik bangsa melayu kita ini. sedangkan bangsa lain amat takut jika isu sensitif mereka diperolok dan dihina.

dalam islam kita juga tak diajar untuk taksub, termasuklah taksub kepada ulamak, taksub kepada ustaz sebab ia nya boleh membawa ke arah syirik. tapi ini lah yg berlaku sekarang. terlalu taksub sehingga percaya penipuan oleh ulamak, ustaz dan menggunakan agama utk mencerca org yg tidak sealiran dengna mereka. mereka tidak sedar yang mereka secara tidak langusng terlalu taksub berpolitik dan mempolitikan agama.

banayak saluran yg betul jika mahu mendapatkan kebenaran, jgnlah bila kita terlalu bangga dgn  kepandaian sedikit tentang ilmu agama kita terus nk menuduh orang taksub dan sbagainya. hormatilah pemimpin, bukan taksub pada pemimpin. yang salah kita boleh nasihat, dan yg benar jgn pulak kita ada2 kan salahnya. tanpa institusi raja, kita bangsa melayu akan merempat di bumi sendiri. percayalah.
Daualt Tuanku!

peminat KJ rupanya:)


neelofa:)
dengan adik dia.sama cantik
neelofa. semoga sukses selalu:)



Monday, May 28, 2012

Belia Cinta Keamanan.



semoga Allah merahmati kepimpinan Dato' Seri Najib Tun Abd Razak dan memberkati negara Malaysia yang kita cintai.

Friday, May 25, 2012

masih menanti coach baru LFC:)

 thank you omar momani!!

untuk lelaki sahaja.

air mani ialah campuran cecair dari pundi prostat, pundi seminal, pundi cowpers, pepundi dalam salur kencing, cecair dari pundi epididimis dan sperma dari kilang sperma.

Ada 10 cara yang dapat membantu meningkatkan isi padu air mani, antaranya:
  1. Jangan kerap bersetubuh kerana lebih kerap anda mencapai ejakulasi, isi padu air mani makin berkurangan dan cair. Jika ejakulasi selang tiga hari, air mani lebih mantap.
  2. Elak tabiat merokok dan minum minuman keras. Kedua-dua perkara itu merendahkan tahap hormon testosterone yang mustahak untuk fungsi optima pundi yang menghasilkan air mani.
  3. Lakukan senaman secara berkala. Lakukan senaman kegel atau kemut, iaitu mencengkam otot lantai pelvis atau otot pembukaan lubang najis dan lubang kencing.
  4. Makan makanan berkhasiat yang mengandungi kurang lemak, tinggi khasiat protein, sayur-sayuran dan kekacang. Semua itu sesuai untuk kesihatan sperma dan kandungan air mani. Kurangkan makanan pedas dan berempah.
  5. Elakkan buah zakar terdedah kepada kepanasan. Kepanasan menjejaskan kilang sperma. Pakai seluar dalam longgar seperti seluar pendek ‘boxer’ dan elak sauna atau merendam badan dalam air panas.
  6. Kurangkan berat badan jika didapati meningkat. Peningkatan lemak perut mengganggu kestabilan hormon testosterone.
  7. Belajar mengurus tahap tekanan secara positif melalui yoga dan bertakafur kerana tekanan memberi kesan negatif kepada kesihatan badan.
  8. Dapatkan urutan badan yang menyegarkan supaya otot selesa dan badan tenang serta mudah berinteraksi secara seksual dan memberi isi padu air mani yang lebih.
  9. Makan makanan tambahan dan herba yang dapat membantu meningkatkan isi padu air mani dan bilangan sperma. Kekacang membantu meningkatkan sperma, zink dapat memantapkan kilang sperma. Herba Horny Goat Weed atau Epimedium, Tribulus dan extrak standard Tongkat Ali (NU-PREP) semuanya dapat membantu meningkatkan tahap hormon testosterone dan DHEA yang secara langsung dapat membantu memantapkan pundi serta kilang sperma. Semua ini boleh didapati dari farmasi.
  10. Lakukan hubungan seksual sebelah pagi atau petang kerana ketika itu mudah mengalami pemanasan yang dapat membina kecergasan pundi yang menghasilkan air mani. Jika lakukan seks sebelah malam, tahap keaktifan badan menurun dan rangsangan kurang, jadi pengeluaran air mani juga kurang.

Wednesday, May 23, 2012

nak seribu daya, tak nak seribu dalih.

salam 1malaysia.
apa khabar semua? semoga sehat semuanaya..

malam tadi tengok debat PTPTN antara yb KJ dan rafizi pkr.
i dont mean to be rude, but rafizi is rude n out of the topic...totally emosional dan guna kan peluru2 kapur menyerang peribadi yb KJ yg sememangnya tenang menjawab soalan berkaitan PTPTN.
tak perlu menjawab soalan yg xd kne mengena.

rafizi yg menghentam kerajaan dan UMNO seolah2 apa yg dicakap oleh dia adalah betul, suci, tiada kepalsuan, sedap didengar dengan ayat yang sedap lgi menyedapkan seperti "harga barang naik mencanak2, rasuah, makan duit rakyat, duit petronas hilang" dan sebagainya yang membuat penyokong parti pembangkang bertambah semanagt membenci kerajaan.

tapi malangnya semua hnya sedap di telinga...fakta tentang finland, tentang turki semua ke laut. takda satu pun yg betol. sila rujuk http://www.penembak-tepat.com/2012/05/analisa-debat-khairykj-dengan.html
kira2 yg dibuatnya mudah dijawab oleh KJ dgn logik dan fakta. kreatif akaunting? hehe.
patutla kt US byk company muflis sbb akautan pndai wt hidden cost, mmg keja dorg bak kata KJ. konon2 rafizi accounting, org lain xpndai ckp psl ekonomi. TUN DR MAHATHIR adalah contoh orang bukan account atau ahli ekonomi tapi mampu menyelamatkan ekonomi malaysia semasa kegawatan dulu.

rafizi sibuk menyurah kerjaan memansuhkn ptptn dgn alasan nak seribu daya, xnk seribu dalih. tapi? bila disuruh hapuskan yuran KUIS dia kata tak boleh sbb kos pembinaan asrama oleh adun BN masa BN pgg selangorbla bla bla...tapi dia lupa kerajaan selangor dia yg pgg skg? so? nk seribu daya, xnk seribu dalih...hehehe. kena balik kat muka.

nak samakan PTPTN dgn ISA pun xkena gaya. nak kata KJ berubah pendirian nak hapuskan ISA? penubuhan ISA bukan dicadangkan oleh KJ,jd mmg berhak dia bersuara utk mengantika ISA dgn undang2 baru, tapi PTPTN dicadangkan oleh anuwar dan skg anuwar yg tentang balik, heret budak sewel ke jalan semua.xgentlemen.

tunaikan janji dulu pada negeri yg memerintah, tunjukkan anda mampu buat perubahan di peringkat negeri sblm bermimpi nk tawan putrajaya.

tahniah KJ. syabas. anda tunjukkan anda mampu berubah setelah reputasi yg agak terjejas dahulu. kami hargai dan perlukan anda. hidup KJ! hidup BN! hidup UMNO! islam agamaku, melayu bangsaku, malaysia tanah airku!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...